Ριζικές αλλαγές στο Γυμνάσιο από τον Σεπτέμβρη

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ωρολόγιο πρόγραμμα του ημερήσιου Γυμνασίου, για το νέο σχολικό έτος. Σύμφωνα με όσα δημοσιεύει η “Εφημερίδα των Συντακτών”, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει σεαλλαγές τόσο στα μαθήματα αλλά και στους όρους αξιολόγησης των μαθητών.

Οι αλλαγές είναι οι παρακάτω:

• Υιοθετείται και στο Γυμνάσιο η διαίρεση σε δύο τετράμηνα αντί σε τρία τρίμηνα με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

 Αυξάνεται ο αριθμός των εβδομάδων του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου).

• Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο.

Για τα μαθήματα για τα οποία δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο θα προβλέπεται στο 2ο τετράμηνο ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.

• Θα γίνει ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα

Η μείωση αυτή, σύμφωνα με το υπουργείο:

α) Θα προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7ώρου, στις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία.

β) Θα προσφέρει κάποιον χρόνο απαλλαγμένο από διδακτικές υποχρεώσεις, εντός εργασιακού ωραρίου, που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για συνεργασίες μεταξύ τους με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων.

Ειδικότερα:

α) Οι βιωματικές δραστηριότητες και τα project που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους συμμαθητές, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α’ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο.

β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β’ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ’ τάξης.

γ) Στο δεύτερο τετράμηνο οι διδάσκοντες όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών για το δεύτερο τετράμηνο.

Για την καλύτερη παρακολούθηση του ωρολογίου προγράμματος από την πλευρά των μαθητών/τριών, θα δοκιμασθεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία μια αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων.

Οι συνέπειες

Μια πρώτη παρατήρηση που αφορά στις συνέπειες των αλλαγών αυτών στην εξοικονόμηση προσωπικού είναι η παρακάτω:

Με τη μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά τρεις ώρες την εβδομάδα σε Γυμνάσια και Λύκειαεξοικονομούνται πάνω από 2.000 καθηγητές.

Αν ο αριθμός αυτός προστεθεί στους εκπαιδευτικούς που από τη νέα σχολική χρονιά δεν θα έχουν μείωση ωραρίου ως υπεύθυνοι στα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής (φυσικοί, Χημικοί, καθηγητές Πληροφορικής), τότε ο συνολικός αριθμός εκπαιδευτικών που εξοικονομούνται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση φτάνει στις 3.000.

Πηγή: “Εφημερίδα των Συντακτών”