Σπηλιόπουλος: «Ξύπνησε το φάντασμα της μεταφοράς των απορριμμάτων με έκπτωση 1% – ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ»

-“Η Δημοτική Αρχή του κ. Καλογερόπουλου οφείλει απαντήσεις” αναφέρει ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια Προορισμός» Κώστας Σπηλιόπουλος:

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

-«Εμβρόντητη η κοινωνία της Αιγιάλειας πληροφορήθηκε ότι έχει μπει στο μικροσκόπιο και εξετάζεται από τη Δικαιοσύνη ο διαγωνισμός, για τη μεταφορά των απορριμμάτων του Δήμου Αιγιαλείας, που είχε ξεκινήσει το 2020.

Ο διαγωνισμός αυτός είχε αντικείμενο τη μεταφορά 50.000 τόνων απορριμμάτων εκτός Αιγιαλείας για τρία χρόνια, με προϋπολογισμό 4.722.230 €.

 

Ο διαγωνισμός αυτός, παρά την εμμονή του Δημάρχου να ανατεθεί η σύμβαση, όχι στο μειοδότη με έκπτωση 30% αλλά στον επόμενο με έκπτωση 1%, δεν εγκρίθηκε ούτε από το Τμήμα Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκανε τον προσυμβατικό έλεγχο, ούτε από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Για το λόγο αυτό δεν υπογράφηκε ποτέ αυτή η σύμβαση.

Εν τω μεταξύ, το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας με την απόφασή του 22/12/2020 είχε ζητήσει από τα αρμόδια όργανα του Δήμου τη ματαίωση του σχετικού διαγωνισμού, διότι το αποτέλεσμα του ήταν μη συμφέρον για το Δήμο.

 

Κατόπιν τούτου η Δημοτική Αρχή απαρέγκλιτα έπρεπε να κάνει δύο ενέργειες:

1. Άμεση, χωρίς καμία καθυστέρηση επαναδημοπράτηση του έργου μεταφοράς με τις νεότερες συνθήκες που είχαν διαμορφωθεί.
2. Ανάθεση της μεταφοράς των απορριμμάτων με απευθείας ανάθεση λόγω κατεπείγουσας ανάγκης. Και βέβαια αποκλειστικά και μόνο μέχρι να αναδειχθεί ανάδοχος από την προαναφερόμενη επαναδημοπράτηση όπως ορίζει ο νόμος 4412/2016.
Δυστυχώς όμως επαναδημοπράτηση από τότε (τέλη 2020) δεν έγινε και μόλις προ μιας εβδομάδας διαβάσαμε την προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ” μεταφορά 17.000 τόνων απορριμμάτων δήμου Αιγιαλείας με προϋπολογισμό 472.600 € στην ΜΕΑ Τριανταφυλλιάς”.

 

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πλέον πολλά και ζητούν απαντήσεις ανεξαρτήτως του ελέγχου της δικαιοσύνης.

1. Γιατί για 2,5 χρόνια ο Δήμαρχος δεν προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου της μεταφοράς και ποιοι ήταν οι λόγοι που καθυστέρησε?
2. Πώς γίνεται μέχρι σήμερα η μεταφορά?
3. Με ποιες συμβάσεις και με τι κόστος η καθεμία?
4. Πώς ο Δήμαρχος κάνει συνεχή, συστηματική  και διαρκή χρήση του όρου της έκτακτης ανάγκης, όταν ο ίδιος με τη σκόπιμη καθυστέρηση δημοπράτησης δημιουργεί αυτή την έκτακτη ανάγκη?
5. Πώς απαντά ο Δήμαρχος στο ότι η απευθείας ανάθεση για τέτοιου μεγέθους έργα μπορεί να γίνεται συστηματικά χωρίς τους απαραίτητους κανόνες διαφάνειας, αντικειμενικότητας και υγιούς ανταγωνισμού?
Ποτέ στο πρόσφατο παρελθόν Δημοτική Αρχή δεν είχε ελεγχθεί για τέτοιου είδους υποθέσεις διαφάνειας και χρηστής διοίκησης από τη δικαιοσύνη.

 

Μάλιστα πριν λίγες μέρες ο Δήμαρχος παραδέχτηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι το Νομικό Πρόσωπο του Δήμου που ελέγχθηκε από αρμόδιες υπηρεσίες βρέθηκε με πλήθος προβλημάτων διαχείρισης και για αυτό επεβλήθη πρόστιμο 55.000 €. Ο κ. Δήμαρχος παρά τα συνεχή αιτήματα, και γραπτά Δημοτικών Συμβούλων, αρνείται ακόμη να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα του ελέγχου.

Όλα αυτά δυστυχώς επιβεβαιώνουν ένα κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην κοινή γνώμη ότι η Δημοτική Αρχή του κ. Καλογερόπουλου δεν τηρεί τους κανόνες διαφάνειας της χρηστής διοίκησης και της προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος».