Τρίμηνη παράταση- μονόδρομος για την ανάπλαση στην οδό Μητροπόλεως Αιγίου

Η χορήγηση νέας τρίµηνης παράτασης για το έργο της ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του ∆ηµοτικού Συµβουλίου Αιγιαλείας την Τετάρτη 24/6/2026, καθώς η δηµοτική αρχή και το σώμα κλήθηκαν να λάβουν αποφάσεις που θα καθορίσουν την πορεία και την ολοκλήρωση ενός από τα σηµαντικότερα έργα αστικής ανάπλασης στην πόλη.

Στην ηµερήσια διάταξη της συνεδρίασης περιλαµβανόταν η έγκριση χορήγησης οριακής προθεσµίας για το έργο «Ανάπλαση Εµπορικού Κέντρου Αιγίου – Ενότητα 1: Οδός Μητροπόλεως», µε τις τοποθετήσεις των δηµοτικών παρατάξεων να αναδεικνύουν διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς τον τρόπο διασφάλισης της απρόσκοπτης ολοκλήρωσής του.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, κατά τη συνάντηση που προηγήθηκε πριν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, µεταξύ του δηµάρχου Αιγιαλείας Παναγιώτη Ανδριόπουλου, στελεχών της Τεχνικής  Υπηρεσίας και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας ΤΕΚΑΛ, η πλευρά του εργολάβου ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να καταθέσει αίτηµα παράτασης, παρότι εκτιµά πως απαιτούνται ακόµη περίπου τρεις µήνες εργασιών για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου.

Καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις του ∆ήµου φαίνεται να διαδραμάτισαν οι γνωµοδοτήσεις της Τεχνικής και της Νοµικής Υπηρεσίας, οι οποίες, συγκλίνουν στη χορήγηση τρίµηνης οριακής προθεσµίας ως της µοναδικής ρεαλιστικής λύσης που µπορεί να εξασφαλίσει την ολοκλήρωση της ανάπλασης χωρίς νέες περιπέτειες.

Την ίδια ώρα, η ανάδοχος εταιρεία διαβεβαιώνει ότι δεν τίθεται ζήτηµα εγκατάλειψης του έργου, έχοντας ήδη προχωρήσει στην παραγγελία των απαιτούµενων υλικών για το οδόστρωµα. Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε τις προηγούµενες ηµέρες στις εργασίες πλακόστρωσης αποδίδεται στη µη έγκαιρη προµήθεια κυβόλιθων, οι οποίοι τελικά παραδόθηκαν προχθές Τρίτη, επιτρέποντας πλέον την επανεκκίνηση των εργασιών µε εντατικούς ρυθµούς.

Η δηµοτική αρχή εκτιµά ότι το µεγαλύτερο µέρος της ανάπλασης µπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως τις αρχές Σεπτεµβρίου, επιδιώκοντας να αποφύγει κάθε ενδεχόµενο νέας εµπλοκής ή διακοπής των εργασιών. Άλλωστε, το έργο έχει ήδη δοκιµάσει την υποµονή κατοίκων, επαγγελµατιών και επισκεπτών του εµπορικού κέντρου, αποτελώντας σταθερό σηµείο αναφοράς στις συνεδριάσεις του ∆ηµοτικού Συµβουλίου.

Ο δήµαρχος Αιγιαλείας κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος έχει τονίσει ότι οι κινήσεις του ∆ήµου θα γίνουν µε γνώµονα τόσο τη διασφάλιση των συµφερόντων του ∆ήµου όσο και την ανάγκη ολοκλήρωσης ενός έργου που θεωρείται κοµβικής σηµασίας για την εικόνα και τη λειτουργία του εµπορικού κέντρου της πόλης.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου επικράτησε έντονη πολιτική αντιπαράθεση με αντικείμενο τη χορήγηση τρίμηνης οριακής προθεσμίας για την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως.

Η δημοτική αρχή εισηγήθηκε την παράταση ως αναγκαία λύση για να διασφαλιστεί η συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, τονίζοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει κίνδυνος ακόμη και διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης. Ο δήμαρχος κ. Ανδριόπουλος υποστήριξε ότι το έργο έχει προχωρήσει σημαντικά και ότι το τμήμα που έχει ήδη ολοκληρωθεί αποτελεί ουσιαστική αναβάθμιση της περιοχής, ένα «στολίδι για την πόλη».

Τη νομική βάση της απόφασης ανέπτυξε ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Γιώργος Μπέσκος, ο οποίος ανέφερε ότι η οριακή προθεσμία προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο και εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, χωρίς να συνεπάγεται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τον Δήμο.

Αντίθετα, η αντιπολίτευση εξέφρασε ισχυρές ενστάσεις, κατηγορώντας τη δημοτική αρχή για ελλιπή διαχείριση του έργου και για συνεχείς μεταθέσεις χρονοδιαγραμμάτων. Τόσο ο επικεφαλής της μείζονος όσο και της ελάσσονος αντιπολίτευσης προειδοποίησαν για κινδύνους και αμφισβήτησαν την αξιοπιστία των νέων δεσμεύσεων, ενώ άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι τόνισαν ότι το νέο χρονοδιάγραμμα παραμένει οριακό και εξαιρετικά πιεστικό. Οι δημοτικοί Σύμβουλοι Δημήτρης Μπούνιας και Βασίλης Χριστόπουλος διαφοροποιήθηκαν προτείνοντας να γίνει αλλαγή στην εισήγηση και να γραφεί “ναι την οριακή παράταση αλλά με υπαιτιότητα του εργολάβου”, κάτι που η Πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου Μαρία Γιδά δεν έκανε δεκτό.

Παρά τις αντιδράσεις και τις διαφορετικές προτάσεις που κατατέθηκαν, η εισήγηση της δημοτικής αρχής εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Το έργο συνεχίζεται με στόχο την ολοκλήρωσή του έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ η εξέλιξή του παραμένει σε στενή παρακολούθηση.

Οι επόµενες ηµέρες θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιµες, καθώς το ζητούµενο πλέον δεν είναι µόνο η απόδοση ευθυνών για τις καθυστερήσεις, αλλά κυρίως η εξεύρεση µιας λειτουργικής λύσης που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της ανάπλασης και θα βάλει τέλος σε ένα έργο που έχει µονοπωλήσει το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας.

ΦΡΟΣΩ ΣΤΙΒΑΧΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΑΥΡΙΔΗ