Οι καθηγητές του 1ου Λυκείου Αιγίου, Διαμαντόπουλος και Σπανός, στο Κάουνας της Λιθουανίας

Συμμετείχαν στην  3η  διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματοςErasmus+ KA201«Learn to code using robots – PROBOT»

Το διήμερο 1 και 2 Φεβρουαρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο Κάουνας η 3η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots – PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών μαθημάτων κατασκευής Lego EV3 ρομπότ και προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Rytis Koncevičius.

Το 1ο Λύκειο Αιγίου εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία.

Εκτός από την ελληνική και την λιθουανική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» στο Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Στρούμιτσα της FYROM.

Η 1η ημέρα της συνάντησης είχε ως κύριο άξονα την παρουσίαση από τους συμμετέχοντες των STEΑM μαθημάτων που ανέπτυξαν την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος, τα οποία -σύμφωνα με τον σκοπό του προγράμματος- προβλέπεται να ενισχύσουν την ελκυστικότητα των Θετικών/Τεχνολογικών Επιστημών στο σχολείο και να δράσουν αποτρεπτικά στην αντίληψη πολλών μαθητών ότι τα μαθήματα αυτά είναι πολύ θεωρητικά για να είναι χρήσιμα για οτιδήποτε στη ζωή τους.

Το σχολείο μας παρουσίασε ένα μάθημα STEAM που συνδυάζει Lego EV3 ρομποτική, μουσική, μαθηματικά και προγραμματισμό Python και μέσω του οποίου εξομοιώνονται 3 μουσικά όργανα:

ένα μικρό πιάνο

μία κιθάρα

ένα όργανο μουσικής ακολουθίας

Μουσική κιθάρα με Lego EV3

Το απόγευμα της 1ης ημέρας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τα εργαστήρια του Kaunas Santaka Valley. Το Kaunas Santaka Valley είναι ένας χώρος που συγκεντρώνει τα 4 μεγαλύτερα ιδρύματα έρευνας και σπουδών του Kaunas: το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Kaunas, το Πανεπιστήμιο Επιστημών Υγείας, το Πανεπιστήμιο Vytautas Magnus, το Ινστιτούτο Ενέργειας και αρκετές εταιρείες. Τα εργαστήρια του Kaunas Santaka Valley προσφέρουν υπηρεσίες, προϊόντα και τεχνολογίες για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών παραγωγής τόσο για εταιρίες της Λιθουανίας όσο και του εξωτερικού.

Την 2η και τελευταία ημέρα συζητήθηκαν η μέχρι στιγμής πορεία και η μελλοντική εξέλιξη των εργασιών του προγράμματος. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε  αξιολόγηση και αναστοχασμός για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, για το παραγόμενο έργο (εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή) και για τους στόχους και τις δραστηριότητες που θα πρέπει να υλοποιηθούν περαιτέρω. Επίσης, επισκεφτήκαμε τους χώρους του Τεχνολογικού Λυκείου του Κάουνας και μείναμε έκπληκτοι από τις παρουσιάσεις των έργων των μαθητών.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις του επίσημου προγράμματος οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πλούσια ιστορία, τέχνη, αρχιτεκτονική και γαστρονομία του Κάουνας και να επισκεφθούμε τα πολλά και πανέμορφα αξιοθέατά του.

Η διοργάνωση στέφθηκε, για άλλη μία φορά με απόλυτη επιτυχία, όχι μόνο σχετικά με τους συγκεκριμένους στόχους του προγράμματος, αλλά και στο πλαίσιο των αλληλεπιδράσεων των καθηγητών των έξι χωρών, ως πρακτική οικοδόμησης συνεργασίας και αλληλοσεβασμού των διαφορετικών πολιτισμών. Όλοι οι εταίροι ευχαρίστησαν θερμά τον υπεύθυνο καθηγητή του Λιθουανικού σχολείου κ. Rytis Koncevičius καθώς και τους εκπαιδευτικούς του Λιθουανικού σχολείου για τη θερμή φιλοξενία και την άψογη διοργάνωση. Όλες οι δράσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο της συνάντησης προβλήθηκαν από μέρος των τοπικών ΜΜΕ, ηλεκτρονικών και έντυπων.