Ξεκίνησαν οι κρουαζιέρες από Αίγιο σε Τριζόνια

Σε τροχιά πολύπλευρης ανάπτυξης η λιμενική ζώνη Αιγίου

Την έναρξη των δρομολογίων του ταχύπλοου κρουαζιερόπλοιου «Άγιος Ανδρέας» στη γραμμή Αίγιο-Τριζόνια, ανακοίνωσαν από κοινού η πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας κα Μαρία Ιατροπούλου και ο πλοιοκτήτης κ. Ηλίας Ζωγραφάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου. Τα δρομολόγια ήδη ξεκίνησαν από την Κυριακή σημειώνοντας μεγάλη ανταπόκριση εκδρομέων από το Αίγιο αλλά και την ευρύτερη περιοχή.

Όπως σημείωσε ο κ. Ζωγραφάκης, το πλοίο έχει χωρητικότητα περίπου 70 ατόμων και ταξιδεύει με ανώτερο αριθμό 55 επιβατών, το ταξίδι διαρκεί 30 λεπτά και έχει χαρακτήρα κρουαζιέρας. Το ίδιο πλοίο δούλεψε για χρόνια στην Κρήτη, όμως ο πλοιοκτήτης πήρε την απόφαση να αιτηθεί να φέρει το πλοίο του στην περιοχή από την οποία κατάγεται, καθώς διατηρεί ταξιδιωτικό γραφείο με έδρα τα Καλάβρυτα. «Βρήκα πολύ θερμό κλίμα από τον Δήμο και από το Λιμενικό Ταμείο και με τον τρόπο μας ελπίζουμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του τουρισμού στον πανέμορφο τόπο μας. Σκοπός μας είναι να κάνουμε καθημερινά ταξίδια και ανάλογα με τη ζήτηση να βάλουμε και απογευματινές κρουαζιέρες που θα επιστρέφουν το σούρουπο με αυτά τα υπέροχα χρώματα του ηλιοβασιλέματος, χαρίζοντας μια όμορφη εμπειρία» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ζωγραφάκης.

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας κα Μαρία Ιατροπούλου σημείωσε ότι γίνονται ήδη συζητήσεις για επέκταση αυτής της δραστηριότητας όχι μόνο για ψυχαγωγικό χαρακτήρα αλλά για να εξυπηρετούνται και πολίτες που θέλουν να μετακινούνται για επαγγελματικούς και κοινωνικούς λόγους. «Η δρομολόγηση συμβατικού ή ηλεκτρικού πλοίου βεβαίως είναι ένας στόχος που λόγω της γραφειοκρατίας και άλλων δυσκολιών μπορεί να καθυστερεί όχι από δική μας υπαιτιότητα, όμως εμείς κοιτάζουμε να καλυφθούμε έστω με μικρότερου βεληνεκούς λύσεις» είπε χαρακτηριστικά η κα Ιατροπούλου.

Το κρουαζιερόπλοιο κάνει καθημερινά το δρομολόγιο που ξεκινά στις 10 το πρωί από το λιμάνι του Αιγίου (φάρος) και επιστρέφει στις 4 το απόγευμα. Τηλέφωνο για πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων 6906-812888.

Στη συνέχεια, η κα Ιατροπούλου προχώρησε σε διάφορες ανακοινώσεις αναφορικά με το έργο του τελευταίου εξαμήνου, στη λιμενική ζώνη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

***Συνεχείς καθαρισμοί χώρων από άχρηστα και κατεστραμμένα υλικά, ώστε να υπάρχει μια ευπρέπεια στον χώρο της λιμενικής ζώνης. Πρόσφατα καθαρίσαμε από φερτά υλικά την παραλία της Αλυκής στον χώρο δικαιοδοσίας μας, μεταξύ Παλαιού Λιμεναρχείου και Ι.Ν. Αγίου Νικολάου.

***Υπεγράφη η ανάθεση μελετών για χερσαία και θαλάσσια ζώνη του λιμένα, μας  παραδόθηκε και η τοπογραφική μελέτη του χώρου προκειμένου να ολοκληρωθεί το master plan της λιμενικής ζώνης. Βρισκόμαστε σε μια διαρκή διαβούλευση με τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη θάλασσα για να ξέρουμε τι ακριβώς χρειάζονται. Εξάλλου το master plan θα εκπονηθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.  Έχουμε αποφασίσει να γνωστοποιούμε σε όλους όταν υπάρχουν προτάσεις από ιδιώτες επιχειρηματίες. Έτσι έγινε και με την εταιρεία για την αξιοποίηση του ακινήτου 10 στρεμμάτων δίπλα στη Χαρτοποιία, ενώ υπάρχει έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μαρίνων και πάρκινγκ σκαφών, όπως και από συντοπίτες επιχειρηματίες με προτάσεις εκμετάλλευσης γενικά της παραλιακής ζώνης. Τους ακούμε όλους με προσοχή.

*** Το κομμάτι των 10 στρεμμάτων που ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο και βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο της πρώην Χαρτοποιίας,  δεν έχει σχέση με την παραχώρηση στο Πανεπιστήμιο Πατρών, είναι δίπλα στην οδό Μενελάου και σήμερα είναι ένας χώρος με μπάζα, σκουπίδια κλπ, θέλει διαμόρφωση με μεγάλο κόστος, περισσότερα από όσα θα λαμβάνουμε όταν θα γίνει η εκμετάλλευση, δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα από εμάς. Δεν έχουμε πχ την οικονομική ενίσχυση που παίρνει η ΔΗΚΕΠΑ.

*** Η επιδότηση από τον Δήμο Αιγιαλείας ανά έτος είναι 70.000 ευρώ, την ίδια ώρα που η επιδότηση της ΔΗΚΕΠΑ από τον Δήμο είναι 600.000 ευρώ, μεγέθη που θυμίζουν σύγκριση του Δαυίδ και του Γολιάθ. Κάνουμε χρηστή διαχείριση για να έχουμε εύρωστο ταμείο και μόνο με απαραίτητες δαπάνες. Οι δύο αναμορφώσεις που κάναμε στον προϋπολογισμό ήταν για να καλυφθούν θέματα όπως ο καλλωπισμός, καθαρισμός και η διαμόρφωση αθλητικού χώρου δίπλα στο νέο λιμάνι που θα παραχωρηθεί στη γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου «Λύκαινες» κλπ. Και οι αποφάσεις εγκρίθηκαν από την Περιφέρεια ως νόμιμες, παρ’όλο που είχαμε προβλήματα με την αντιπολίτευση που δεν ψήφισε τις προτάσεις αναμόρφωσης.

*** Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες επισκευής του κτιρίου του Φάρου, περιμένουμε έγκριση της τεχνικής έκθεσης για να προχωρήσουμε στις εργασίες, ώστε να ανοίξει αυτό το εμβληματικό και σημειολογικό κτίριο της παραλίας μας. Υπάρχουν σκέψεις να γίνει χώρος infokiosk για διαφημιστικούς και τουριστικούς λόγους του Δήμου Αιγιαλείας αλλά διαθέσιμος και για τοπικές επιχειρήσεις, καθώς και να φιλοξενεί εκθέσεις και δράσεις πολιτισμού, συναυλίες κλπ.

***Προχωρήσαμε σε γενική αναθεώρηση των μελετών ασφαλείας του λιμένα, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, που είναι αρκετά αυστηρή. Έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ασφάλεια και φύλαξη του λιμένα.

***Προσπάθειες για μεταφορτώσεις εμπορικών ειδών και αγαθών με συζητήσεις που κάνουμε με εταιρείες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το λιμάνι μας, δίνοντας δουλειά και έσοδα στο λιμάνι μας. Πρόσφατες συζητήσεις για μεταφόρτωση αδρανών υλικών, μια δουλειά που θα δώσει εργασία στο λιμάνι για πάνω από έναν χρόνο.

***Αναφορικά με πολιτιστικές δράσεις, είμαστε πάντοτε αρωγοί σε εκδηλώσεις όπου ζητείται η συνδρομή μας. Πήραμε την πρωτοβουλία και αποφασίσαμε να εγκρίνουμε μέσα στο παλιό λιμάνι, τέσσερις μεγάλες συναυλίες (2/8 Νατάσα Μποφίλιου, 7/8 Αλκίνοος Ιωαννίδης, 12/8 Σωκράτης Μάλαμας, 19/8 ΠΥΞ ΛΑΞ). Ήταν στοίχημα και ρίσκο για μας και καταφέραμε να ξεπεράσουμε διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια.

***Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας δημοπράτησης για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών (μαρίνα) που βρίσκεται πριν τον ΙΝΟΑ στην παραλία Αλυκής. Ήδη έχουμε έτοιμο προσχέδιο της σύμβασης για να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Τεράστιος αγώνας και προσπάθεια από εμάς και ντόπιους επιχειρηματίες για να εξηγήσουμε το πλάνο σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, ώστε να έρθουν να συμμετάσχουν στη δημοπρασία. Ένα έργο ζωής μιας και θα πρέπει να είναι για σχεδόν 30 χρόνια η μίσθωση. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες παροχές μετά τον διαγωνισμό, όπως τροφοδοσία καυσίμων, χώροι φύλαξης, εγκαταστάσεις στη χερσαία λιμενική ζώνη, χώροι επισκευής σκαφών, όπως και χώρος κατασκευής ξύλινων σκαφών με πράσινη ενέργεια. Είμαι χαρούμενη που άνθρωποι από τον τόπο μας ενδιαφέρονται πραγματικά να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της λιμενικής ζώνης και μας στηρίζουν στις προσπάθειές μας.

***Το λιμάνι μας μπορεί να έχει σύνθετη δραστηριότητα, με σωστή κατανομή και χωρίς να εμποδίζει η μία την άλλη, αναπτύσσοντας παράλληλα θέσεις εργασίας πολλές και καλοπληρωμένες.