Με επιτυχία η εορτή λήξεως της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026, η καθιερωμένη εορτή λήξεως των μαθημάτων της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ» της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, στην αίθουσα του Εκκλησιαστικού Κέντρου Αγωγής και Εκπαιδεύσεως Νέων «Νέοι Ορίζοντες» στο Αίγιο.

Στην εκδήλωση παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, γονείς και συγγενείς των μαθητών, καθώς και φίλοι της πατρώας εκκλησιαστικής μουσικής παραδόσεως.

Την έναρξη της εκδηλώσεως πραγματοποίησε ο Διευθυντής της Σχολής κ. Παναγιώτης Αχιλλιάς, ο οποίος καλωσόρισε τους παρευρισκομένους και παρουσίασε συνοπτικά το έργο και την πολυετή προσφορά της Σχολής, η οποία λειτουργεί αδιαλείπτως πλέον των τριάντα ετών και είναι αναγνωρισμένη από την Ελληνική Πολιτεία. Παράλληλα, παρουσίασε το δυναμικό της Σχολής, το οποίο απαρτίζουν οι Καθηγητές κ. Βασίλειος Μπίκος και κ. Σπυρίδων Οικονομόπουλος, ενώ καθήκοντα Καλλιτεχνικού Διευθυντή ασκεί ο κ. Γρηγόριος Κακούρης.

Κατά τη διάρκεια της εορτής οι περίπου εξήντα πέντε μαθητές των πέντε τάξεων της Σχολής παρουσίασαν εκκλησιαστικούς ύμνους, μονωδίες και σύντομα χορωδιακά μέλη της υμνολογικής μας παραδόσεως, αναδεικνύοντας την πρόοδο και την καλλιέργεια που αποκτούν μέσα από τη φοίτησή τους. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσαν οι μονωδίες των μικρότερων μαθητών, ενώ αξιοσημείωτη υπήρξε η συμμετοχή μαθητών κάθε ηλικίας, ανδρών και γυναικών, γεγονός που καταδεικνύει τη διαρκή και διαχρονική απήχηση της Βυζαντινής Μουσικής. Την παρουσίαση της εκδηλώσεως πραγματοποίησε η μαθήτρια της Σχολής κ. Μαρία Λαμπροπούλου.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή όλων των μαθητών σε κοινή χορωδιακή απόδοση εκκλησιαστικών μελών, ενώ, εν κατακλείδι, οι μαθητές έψαλαν τη Φήμη του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Ιερωνύμου, εκφράζοντας την αγάπη και την ευγνωμοσύνη τους προς το Σεπτό Πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας.

Λαμβάνοντας τον λόγο, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά του προς τον Διευθυντή της Σχολής κ. Παναγιώτη Αχιλλιά και τους καθηγητές κ. Βασίλειο Μπίκο, κ. Γρηγόριο Κακούρη και κ. Σπυρίδωνα Οικονομόπουλο για την αφοσίωση και το σημαντικό εκπαιδευτικό έργο που επιτελούν, προς τους μαθητές για την πρόοδο και τη φιλομάθειά τους, καθώς και προς τους γονείς για τη διαρκή στήριξή τους. Τόνισε δε ότι η Σχολή αποτελεί ένα πολύτιμο φυτώριο για τη στελέχωση των Ιερών Αναλογίων της τοπικής μας Εκκλησίας και παρότρυνε ιδιαιτέρως τους μαθητές των ανωτέρων τάξεων να αξιοποιήσουν τα χαρίσματα και τις γνώσεις που αποκτούν, αναλαμβάνοντας με ζήλο τη διακονία της ψαλτικής τέχνης στους Ιερούς Ναούς. Επεσήμανε και παρότρυνε τους μαθητές να πλαισιώνουν  τα Ιερά Αναλόγια των ενοριών τους, διότι με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν την εκκλησιαστική ψαλτική και το Τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, καθώς το Ιερό Αναλόγιο είναι ο μεγαλύτερος και καλύτερος διδάσκαλος αυτών. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι νέοι αποτελούν το μέλλον του τόπου και της Εκκλησίας μας και γι’ αυτό αξίζουν κάθε ενίσχυση και στήριξη.

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας εύχεται σε όλους τους μαθητές καλή πρόοδο και κάθε ευλογία από τον Θεό, ώστε να συνεχίσουν με ζήλο τη μελέτη και τη διακονία της ιεράς ψαλτικής τέχνης, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της λειτουργικής ζωής και της πνευματικής παραδόσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.