Αυτοί που σχεδιάζουν αλλαγές και τις παρουσιάζουν ως καινοτομίες, αγνοούν παντελώς την παιδαγωγική επιστήμη

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ  ΠΡΟΕΔΡΩΝ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΘΗΝΑ 24/9/2016
Λίγες μέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Novotel  η  Ολομέλεια των Προέδρων, με συμμετοχή όλων σχεδόν των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  της χώρας.
Τα θέματα πολλά, οι τόνοι εξαιρετικά χαμηλοί και η ανησυχία διάχυτη για το μέλλον του Ολοήμερου Δημοτικού  Σχολείου και  Νηπιαγωγείου. Στα θετικά του Υπουργείου καταγράφηκε η έγκαιρη πρόσληψη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπου για πρώτη φορά από το 2001 εφαρμόζεται ο νόμος και η Ειδική Αγωγή ενισχύεται και προηγείται. Ένα ακόμη θετικό είναι η δημιουργία υποδομών και προϋποθέσεων  για την είσοδο των μικρών προσφύγων στα σχολεία της  χώρας μας, όχι μαζικά και άκριτα, αλλά με σύστημα και σειρά.
14438855_1283509035002228_2109866142_oΗ κατάσταση που αρχικά χαροποίησε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ότι στις 12 Σεπτεμβρίου τα σχολεία δεν θα είχαν ελλείψεις  σε προσωπικό, έκρυβε πίσω της την πραγματική εικόνα ενός κατακερματισμένου Δημοτικού σχολείου, χωρίς ειδικότητες που ολοκληρώνει το πρόγραμμα του καθημερινά στις 12:25 δημιουργώντας πρόβλημα στους εργαζόμενους γονείς και στους μαθητές. Οι συνάδελφοι δάσκαλοι νιώθουν να αμφισβητείται η επιστημονική τους κατάρτιση σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το Υπουργείο επιδιώκει να ανοίξει τις πόρτες σε Ειδικότητες Μαθηματικών, Φιλολόγων και ποιος ξέρει ποιες άλλες με μόνο σκοπό τη συμπλήρωση ωραρίου Εκπαιδευτικών από Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Άρα ο σκοπός  και η τεχνική που ακολουθείται είναι η εξοικονόμηση χρήματος και η εργασιακή περιθωριοποίηση των Εκπαιδευτικών και ΟΧΙ η εκπαίδευση και η ποιότητά της .
Το Δημοτικό  Σχολείο  έχει ένα βασικό Εκπαιδευτικό, το δάσκαλο χρόνια και χρόνια κι αυτό δεν πρέπει ν’ αλλάξει αν ενδιαφερόμαστε για την ψυχή των μαθητών μας που χρειάζονται μία βασική φιγούρα για να προσκολληθούν και να μάθουν απ’ αυτήν. Ο δάσκαλος κε Υπουργέ, ρόλος παιδαγωγικά και κοινωνικά μεγάλος, δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπει στην άκρη, στο βωμό της εξοικονόμησης κονδυλίων.
Ιδιαίτερη η ανησυχία των Νηπιαγωγών που βλέπουν το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα να παίρνει την ταμπέλα της Παιδοφύλαξης, χάνοντας τον Παιδαγωγικό του ρόλο, καθώς συγκεντρώνει νήπια απ’ όλα τα τμήματα του Νηπιαγωγείου που στο Πρωινό πρόγραμμα δεν φοιτούν, συχνά, στην ίδια τάξη. Δεν προβλέπεται χρόνος για συνεργασία της Νηπιαγωγού της απογευματινής βάρδιας με τη συνάδελφο του Πρωινού Τμήματος. Επιπλέον η απόλυτη και δεσποτική άποψη ότι δεν μπορούν να εναλλάσσονται οι βάρδιες στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, αφήνει ανοιχτά ερωτήματα …Μήπως σιγά σιγά η συνάδελφος της απογευματινής βάρδιας αντικατασταθεί με ωρομίσθια  που θα στοιχίζει στο κράτος λιγότερο; Τα πάντα λοιπόν γύρω από το οικονομικό όφελος κι όχι γύρω από το μαθητή.
Αυτοί που σχεδίασαν και σχεδιάζουν αλλαγές και τις παρουσιάζουν ως καινοτομίες, αγνοούν παντελώς την παιδαγωγική επιστήμη τη γνωστική και εξελικτική ψυχολογία.Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι πλυντήριο ειδικοτήτων .Καλούμαστε να απαντήσουμε στις προκλήσεις όχι συντεχνιακά αλλά παιδαγωγικά, με γνώμονα το μέλλον του σχολείου, άρα των μαθητών μας και του ίδιου μας του τόπου .

Η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κών
Α/θμιας Εκπ/σης Αιγιάλειας

Σκανδάμη Αθηνά