Έλλειψη χρημάτων στάση… έργων

Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Β.Δ. Πελοποννήσου, όπως είχε προβλέψει ο «ΤΥΠΟΣ THΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ», όχι μόνο καθυστερούν αλλά είναι έτοιμα να σταματήσουν, καθώς στερεύουν οι πιστώσεις!

Κυρίως τα έργα της «Ολυμπίας» Οδού βρίσκονται σε δύσκολη θέση από πλευράς χρηματοδότησης. Με το στοπ στα έργα, απολύονται  οι εργαζόμενοι και το πλήγμα στην τοπική κοινωνία και οικονομία θα είναι μεγάλο!

Την ανησυχία του εκφράζει και ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Ανδρέας Κατσανιώτης και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι “«Το «πάγωμα» των μεγάλων δημόσιων έργων με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης, θα είναι το τελειωτικό χτύπημα στην περιοχή μας. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση αδυνατεί να κατανοήσει ότι η πολιτική της, που είναι «όμηρος» των ιδεοληψιών και των συνιστωσών της, καταδικάζει την ελληνική περιφέρεια στην απομόνωση και βυθίζει τη χώρα σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση, διώχνοντας κάθε αναπτυξιακή προοπτική. Αντί να ενισχύουν τα αναπτυξιακά μας «εργαλεία» τα ναρκοθετούν, χάνοντας έτσι μια σημαντική εναλλακτική εξόδου της χώρας μας από το οικονομικό τέλμα”.

Τα έργα, αυτή τη στιγμή, απασχολούν αρκετούς εργαζόμενους και κρατούν ζωντανή την τοπική κοινωνία. Η παύση των εργασιών οφείλεται στην αδυναμία του κράτους να εκταμιεύσει τα χρήματα που του αναλογούν για τη συνέχιση των έργων. Παρότι τα έργα είναι ενταγμένα σε ευρωπαϊκά προγράμματα και έχουν παρθεί τα χρήματα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης το Κράτος αδυνατεί να καλύψει το δικό του μερίδιο. Οι οφειλές προς τους εργολάβους αυτή τη στιγμή είναι τεράστιες μιας και έχουν να πληρωθούν από την αρχή σχεδόν του έτους και μόνο για τα έργα της σιδηροδρομικής γραμμής το ποσό ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια Ευρώ.

Υπάρχουν ακόμα οικονομικές εκκρεμότητες στις απαλλοτριώσεις και προκαλούν και αυτές μεγάλο “πονοκέφαλο”.

Οι εργαζόμενοι στη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα της διπλής σήραγγας της Παναγοπούλας έχουν υποχρεωτική άδεια έως τις 12 Ιουνίου, αλλά στην πραγματικότητα θα επανέλθουν με ειδοποίηση που θα πάρουν από τον εργολάβο.

Η “Ολυμπία Οδός” έχει ήδη κατασκευάσει μέχρι σήμερα το 66% του έργου και υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2016 θα είχε ολοκληρωθεί εάν δεν υπήρχαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα.

Πάνω από 200 εργαζόμενοι έχουν πάρει υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών στο τμήμα από Αιγείρα μέχρι Πάτρα με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχουν χρήματα.

Δυστυχώς, δρομολογημένα και σε εξέλιξη έργα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου ακυρώνονται και “παγώνουν” ουσιαστικά πριν υλοποιηθούν.

Τα εργοτάξια κλείνουν, οι εργαζόμενοι οδηγούνται στην ανεργία και οι εργολάβοι είναι “επί ξύλου κρεμάμενοι” αφού είναι απλήρωτοι ήδη τόσο καιρό.