Μια ερώτηση:
Πιστεύεις ότι… για εμάς η Γη είναι ο πολυτιμότερος πλανήτης τους Σύμπαντος;
Μια υπόθεση:
Μπορείς να υποθέσεις… ότι αν μεταβληθούν σημαντικά οι συνθήκες που επικρατούν στη Γη, αυτή θα εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά για τη ζωή, όπως τουλάχιστον τη γνωρίζουμε, δεν είναι βέβαιο.
Κι άλλη ερώτηση:
Γνωρίζεις να διαβάζεις και, κυρίως, να αποκωδικοποιείς μηνύματα που εκπέμπει εναγωνίως η Γη;
Μια παραδοχή:
Η φύση τα τελευταία χρόνια, μέσω των ακραίων κλιματικών φαινομένων, μας στέλνει πολλαπλά και σαφή μηνύματα ότι κάτι δεν κάνουμε σωστά!
Μια προτροπή:
Βοήθησε!
Την παραπάνω αλληλουχία ερωτήσεων – υπόθεσης – παραδοχής και προτροπής ακολούθησε εδώ και δύο χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Δημοτικού Σχολείου «Γεωργία Πανουτσοπούλου – Παπασημακοπούλου» και φέτος, το σχ. έτος 2025-2026, αποφάσισε να ευαισθητοποιήσει πιο μεθοδικά και με περισσότερη ενεργό συμμετοχή μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για την υλοποίηση του προγράμματος: «Μείωση Οικολογικού Αποτυπώματος στις Σχολικές Μονάδες» και την επίτευξη στόχων, όπως:
Μέσα από τη διασύνδεση γνωστικών αντικειμένων του προγράμματος σπουδών: Μελέτη του Περιβάλλοντος, Φυσικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Ενεργός Πολίτης κ.ά, τη συμμετοχή μας με κατάλληλα σχέδια δράσης στον Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας αλλά και την υλοποίηση του σχεδίου δράσης Erasmus+ 2025 θα επιχειρήσουμε να εμπλέξουμε όλη τη σχολική κοινότητα σε δράσεις με μετρήσιμους δείκτες/τομέα, όπως:
Υποστηρικτές σε αυτή την προσπάθεια βρέθηκαν η εταιρεία «HELESI» και ο Πρόεδρός της κ. Ανδριανόπουλος Σάκης,
Εικόνα 1 Κομποστοποιητής.Εικόνα 2. Κάδοι ανακύκλωσης.
ο Αντιδήμαρχος «Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων – Πράσινου – Κοινόχρηστων Χώρων – Κίνησης Οχημάτων» κ. Καραΐσκος Νίκος,
Εικόνα 3. Ψηφιακό υδρόμετρο.
ο Αντιδήμαρχος «Έργων – Πολεοδομίας, Τεχνικών Υπηρεσιών, Ανάπτυξης και Προγραμματισμού» κ. Χριστόπουλος Βασίλης,
Εικόνα 4. Διαμόρφωση χώρου κομποστοποιητή.
ο Μηχανολόγος Μηχανικός του Δήμου Αιγιάλειας κ. Κουνινιώτης Δημήτρης
Εικόνα 5. Ψηφιακός μετρητής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Εικόνα 6. Πλατφόρμα καταχώρισης μετρήσεων κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
και βεβαίως η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
Εικόνα 7. Ελληνική Εταιρία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
που μας έδωσε το θεωρητικό υπόβαθρο και το έναυσμα υλοποίησης αυτού του προγράμματος.
Το «ταξίδι της ενημέρωσης» των μαθητών με πρώτο σταθμό – δράση τη σωστή διαχείριση απορριμμάτων και οργανικών υλικών μέσω της διαδικασίας της κομποστοποίησης
Εικόνα 8. Στάδια κομποστοποίησης.
ξεκίνησε σήμερα 29/10/2025 από τους εκπαιδευτικούς κκ. Ευσταθίου Κωνσταντίνα, Γκραικιώτη Ανδριάνα και Ζώγα Αριστοτέλη και θα ακολουθήσουν ή θα υλοποιηθούν ταυτόχρονα και οι άλλες δράσεις – σταθμοί.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα σας ενημερώσουμε για τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας … … …
Με εκτίμηση
Ο Διευθυντής
Κατεργάρης Αλέξης





























