Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα

«Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2017»

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το σύνολο των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκε στα ίδια και οριακά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

Αναλυτικότερα,

  • Για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν.
  • Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για το 42% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).

Σύνοψη αποτελεσμάτων

  • Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.
  • Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
  • Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι.
  • Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου.

 

Αποτελέσματα της έρευνας για την εμπορική  κίνηση της εορταστικής περιόδου

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς την περίοδο των Χριστουγέννων, Για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν Συγκεκριμένα, σε τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις ο τζίρος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, σε μία στις τρεις παρέμεινε σταθερός και μία στις πέντε πραγματοποίησε μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι.

Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, μία στις δέκα είχε πτώση πωλήσεων έως και 10%, μία στις τρεις ανέφερε ότι η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 10% με 20%, μία στις τέσσερις μεταξύ 20% με 30% .

Η καλύτερη περίοδος των εορτών σύμφωνα με τη γνώμη του εμπορικού κόσμου ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα σε ποσοστό 46%, ενώ το 29% των επιχειρηματιών δήλωσαν ότι η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς υπήρχε εντονότερη αγοραστική κίνηση. Τέλος ένα στους τέσσερις επιχειρηματίες δεν διέκρινε κάποια διαφοροποίηση όσον αφορά την αγοραστική κίνησης κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Σαφώς πιο ρεαλιστικός φάνηκε φέτος ο εμπορικός κόσμος όσον αφορά τις προσδοκίες που είχε για την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο. Το 7% των ερωτώμενων ανέμενε υψηλή αγοραστική κίνηση, ποσοστό πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε διαμορφωθεί στο 26%. Ένας στους δύο εκτιμούσε ότι η αγορά θα κινηθεί σε μέτρια επίπεδα και ένας στους πέντε σε χαμηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το ποσοστό που δεν μπορούσε να προβεί σε κάποια εκτίμηση για την πορεία της αγοράς αυξήθηκε από 3% πέρυσι σε 21% φέτος.

Σχεδόν διπλάσιο βρέθηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησαν προσφορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σε σύγκριση με την περυσινή έρευνα. Συγκεκριμένα το 57% των επιχειρήσεων διέθεσαν κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.

Η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων να λειτουργήσει το κατάστημά τους και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών. Ένας στους τρεις άνοιξε την επιχείρησή του δύο από τις τρεις Κυριακές και ένας στους δέκα είτε άνοιξε μία Κυριακή είτε καμία.

Η επιπλέον Κυριακή όπου μπορούσαν να λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα σε σύγκριση με πέρυσι, άφησε ανεπηρέαστο το 50% του επιχειρηματικού κόσμου.