1 στις 2 ώρες τηλεθέασης θα είναι από κινητές συσκευές το 2020

Ψηφιακό δείχνει να είναι το μέλλον της τηλεθέασης, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στις οθόνες των κινητών συσκευών τους για να παρακολουθήσουν τηλεόραση. Οι νέες συνήθειες των πολιτών εκτοξεύουν στα ύψη τάσεις, όπως το βίντεο “κατ’ απαίτηση” (on demand), περιορίζοντας κατά πολύ τη συμβατική τηλεθέαση. Έως το 2020, εκτιμάται ότι το 50% της τηλεθέασης θα πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών. Μάλιστα, στις μισές περιπτώσεις θα γίνεται αποκλειστικά μέσω smartphone. Στο μεταξύ, η συμβατική τηλεθέαση και το βίντεο on demand θα εξισωθούν σε τρία, μόλις, χρόνια. Την ίδια στιγμή, οι χρήστες δείχνουν έτοιμοι να ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους την εικονική πραγματικότητα, με αποτέλεσμα, έως το 2020, ο ένας στους τρεις καταναλωτές να χρησιμοποιεί VR.

Ericsson ConsumerLab: Η συμβατική τηλεθέαση και το βίντεο on demand θα εξισωθούν σε τρία, μόλις, χρόνια από σήμεραΓενικά, φαίνεται ότι οι καταναλωτές δεν παρακολουθούν απλώς περισσότερο βίντεο, αλλά αλλάζουν και τον τρόπο που το κάνουν. Αυτό φαίνεται και από τη συνεχόμενη άνοδο της τηλεθέασης μέσω κινητών, η οποία αποτελεί κυρίαρχη τάση από το 2010. Αναλυτικά, σύμφωνα με την 8η ετήσια έκθεση Ericsson ConsumerLab της Ericsson σχετικά με την τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας, το 50% της παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο θα πραγματοποιείται σε οθόνες κινητών συσκευών (tablet, smartphone, laptop), ποσοστό αυξημένο κατά 85% σε σχέση με το 2010, ενώ μόνο τα smartphones θα αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο αυτής της παρακολούθησης (αύξηση 160% σε σχέση σε το 2010). Επιπλέον, η εικονική πραγματικότητα (VR) σταδιακά θα διαδοθεί ευρέως και το 2020 θα τη χρησιμοποιεί ο 1 στους 3 καταναλωτές.

Σύμφωνα με την έκθεση, όπου παρουσιάζεται αναλυτικά η ραγδαία άνοδος της παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο, καθώς και η συνεχιζόμενη στροφή στον τρόπο παρακολούθησης περιεχομένου από την πλευρά των τηλεθεατών, η άνοδος της κατ’ απαίτηση παρακολούθησης θα εξακολουθήσει έως και το 2020 και θα καλύπτει περίπου τη μισή συνολική τηλεθέαση.

30 ώρες
Η έκθεση αποκαλύπτει μια σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέροντα ευρήματα. Για παράδειγμα, οι αναλυτές διαπιστώνουν ότι, πλέον, ο χρόνος που αφιερώνουμε στην παρακολούθηση περιεχομένου, είτε τηλεόρασης είτε βίντεο, ανέρχεται στις 30 ώρες την εβδομάδα, που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών. Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται η ενεργή παρακολούθηση προγραμματισμένης γραμμικής τηλεόρασης, οι ζωντανές και “κατ’ απαίτηση” υπηρεσίες διαδικτύου, το περιεχόμενο που αποκτήθηκε από λήψη ή καταγραφή, καθώς και τα DVD και Blu-ray.

Ωστόσο, σχεδόν το 60% προτιμά την παρακολούθηση κατ’ απαίτηση σε σχέση με την παρακολούθηση προγραμματισμένης γραμμικής τηλεόρασης, πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με το 2010. Για την ακρίβεια, ο μέσος αριθμός των χρησιμοποιούμενων υπηρεσιών “κατ’ απαίτηση” αυξήθηκε από 1,6 υπηρεσίες κατ’ άτομο το 2012 σε 3,8 υπηρεσίες το 2017. Ήδη, σήμερα, οι 2 στους 5 καταναλωτές πληρώνουν για υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο κατ’ απαίτηση, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (32%) δηλώνει ότι θα αυξήσει τις σχετικές δαπάνες στους επόμενους 6-12 μήνες. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η σημασία της φορητότητας, καθώς το ένα τρίτο των καταναλωτών ζητά πρόσβαση σε περιεχόμενο, όταν βρίσκεται στο εξωτερικό. Παράλληλα, παρατηρείται άνοδος στην τηλεθέαση μέσω smartphone, καθώς σχεδόν το 70% των καταναλωτών παρακολουθούν βίντεο στο smartphone τους (ποσοστό διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2012), καλύπτοντας το ένα πέμπτο της συνολικής παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο.

Ηλικιακές διαφορές
Το περισσότερο περιεχόμενο, σύμφωνα με την έκθεση, παρακολουθούν οι ηλικίες 16-19 ετών με 33 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή περίπου 10 ώρες παραπάνω την εβδομάδα σε σχέση με το 2010. Ωστόσο τα μισά και πλέον άτομα αυτής της κατηγορίας παρακολουθούν περιεχόμενο κατ’ απαίτηση, ενώ πάνω από το 60% του χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο αφιερώνεται σε οθόνες κινητών συσκευών. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι, αν και οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση από ποτέ άλλοτε σε υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο, ο μέσος χρόνος αναζήτησης περιεχομένου έχει αυξηθεί κατά 13% σε σχέση με πέρυσι και πλέον ανέρχεται σε μία σχεδόν ώρα την ημέρα.  Μάλιστα, ο 1 στους 8 καταναλωτές πιστεύει ότι μελλοντικά θα “χαθεί” μέσα στον αχανή όγκο του διαθέσιμου περιεχομένου. Καθώς η εμπειρία των χρηστών κατακερματίζεται, οι 6 στους 10 θεωρούν ότι η ανακάλυψη περιεχομένου είναι “πολύ σημαντική” για την εγγραφή τους σε μια νέα υπηρεσία, ενώ το 70% ζητά “ενοποιημένη αναζήτηση για όλο το περιεχόμενο τηλεόρασης και βίντεο”.

Εικονική πραγματικότητα
Οι κοινωνικές πτυχές και η εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας προσθέτουν μια νέα διάσταση στην εμπειρία τηλεθέασης. Καθώς το 2020 προβλέπεται ότι το ένα τρίτο των καταναλωτών θα χρησιμοποιούν VR, αναμένεται ότι η τεχνολογία αυτή θα επηρεάσει σημαντικά το μέλλον του κλάδου τηλεόρασης και βίντεο. Ωστόσο, αν πρόκειται να αυξηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την εικονική πραγματικότητα, θα χρειαστεί να αλλάξουν αρκετά πράγματα. Σχεδόν το 55% των καταναλωτών, που σχεδιάζουν να αποκτήσουν συσκευές VR, θα προτιμούσαν φτηνότερα ακουστικά, ενώ σχεδόν οι μισοί θεωρούν ότι θα πρέπει να υπάρχει πιο καθηλωτικό περιεχόμενο. Το ένα τρίτο των καταναλωτών θα ενδιαφερόταν περισσότερο για VR αν μπορούσε να αποκτήσει συνδυασμένο πακέτο VR από τον πάροχο υπηρεσιών τηλεόρασης και βίντεο. Παράλληλα, οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα τόσο τις εμπειρίες τηλεθέασης υψηλής ποιότητας, όσο και τις καθηλωτικές εμπειρίες. Σχεδόν το ένα τέταρτο των καταναλωτών, που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλώνουν ότι έχουν ήδη πρόσβαση σε τηλεοπτική οθόνη 4K UHD, ενώ άλλο ένα τρίτο αυτών σκοπεύουν να αποκτήσουν.