Γιώργος Μαυραγάνης: “Οι σύγχρονοι δρόμοι δεν πρέπει να είναι άδικοι για εκείνους τους πολίτες που ζουν σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τους σταθμούς των διοδίων”

Πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία ο νεοσύστατος σταθμός διοδίων του Ελαιώνα. Κανείς μας δεν μπορεί να αμφισβητήσει την χρησιμότητα ενός σύγχρονου και ασφαλούς εθνικού δικτύου. Στην προκειμένη περίπτωση όμως δυσχαιρένεται η ενδοδημοτική κίνηση των πολιτών στο Δήμο Αιγιάλειας και επιβαρύνονται οικονομικά οι κάτοικοι που κινούνται στο δίκτυο κυρίως για επαγγελματικούς και για κοινωνικούς λόγους.

Εκτιμώ ότι η νέα συνθήκη που επέβαλε η λειτουργία του σταθμού διοδίων στον Ελαιώνα θίγει βάναυσα την κοινωνική συνοχή και οδηγεί ένα μεγάλο τμήμα του Δήμου Αιγιάλειας σε τουριστική και οικονομική στασιμότητα. Το ζήτημα έχει τεθεί στην Κυβέρνηση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στελέχη της οποίας παραπέμπουν τους τοπικούς φορείς σε μελλοντικές ενέργειες και διευθετήσεις…

Δεν είναι σκόπιμο να επιμείνω στους λόγους για τους οποίους πρέπει να αλλάξει η σημερινή κατάσταση. Αυτοί είναι φανεροί για κάθε λογικό πολίτη. Ως οπαδός του διαλόγου θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να κινηθούμε στην κατεύθυνση της αναζήτησης εναλλακτικών προτάσεων, οι οποίες θα ικανοποιούν το αίσθημα των πολιτών χωρίς να ακυρώνουν το έργο (σύγχρονος αυτοκινητόδρομος).

Συντάσσομαι λοιπόν με την διεκδίκηση του Δήμου Αιγιάλειας, η οποία συνοψίζεται στα εξής σημεία:

  1. Άμεση εφαρμογή της αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης και όχι μετά από ένα έτος όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση.
  2. Αύξηση του χρονικού ορίου χρέωσης μίας μόνο διέλευσης από τέσσερις (4) ώρες σε εννέα (9) έως δέκα (10) ώρες.
  3. Αύξηση του ποσοστού έκπτωσης του εκπτωτικού πακέτου τόσο για αυτούς που κινούνται εντός Δήμου όσο και εντός Νομού.
  4. Μείωση του κόστους διοδίων σε ποσοστό 50% εντός του Νομού Αχαΐας με κατεύθυνση τους όμορους Δήμους από τη στιγμή που πολλοί συνδημότες εργάζονται στην Πάτρα και στα Καλάβρυτα.

Οι σύγχρονοι δρόμοι κατασκευάζονται για να βελτιώνουν την επικοινωνία των κατοίκων μιας περιοχής με μια άλλη και για να συμβάλουν στην αναπτυξιακή της στρατηγική. Δεν αποτελούν εισπρακτικό μηχανισμό και προπαντός δεν πρέπει να είναι άδικοι για εκείνους τους πολίτες που ζουν σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τους σταθμούς των διοδίων.